joi, 29 octombrie 2009

BMW


Pentru că vine iarna, este normal ca atenţia să se îndrepte către maşinile cu tracţiune integrală. Iar BMW xDrive Tour doreşte să îi facă pe clienţii sau potenţialii clienţi de maşini BMW cu tracţiune integrală să înţeleagă maibine care sunt avantajele sistemului propus inginerii bavarezi.
Într-o primă etapă, am avut ocazia să conducem câteva modele BMW dotate cu xDrive, în împrejurimile Snagovului, pe drumuri predominant... stricate. Adică drumuri pe care le întâlnim foarte des în deplasările din oraşele României sau pe şoselele mai puţin europene. Dintre maşinile pe care le-am avut la dispoziţie s-a remarcat, bineînţeles, cel mai mic SUV bavarez...
Contactul foarte scurt pe care l-am avut cu maşina pe şosea mi-a relevat un SUV de dimensiuni compacte, cu un look destul de modern şi, aş putea spune, cam efeminat, în stilul ultimelor BMW-uri. Totuşi, din spatele volanului, BMW X1 nu este o maşină strict pentru femei, având o direcţie fermă şi o suspensie suficient de sportivă, iar poziţia în scaun este una care te face să te gândeşti în primul rând la dinamism. Interiorul, însă, te face să te gândeşti la Seria 1 sau la Seria 3, inspirându-mi faptul că mă aflu într-un break o idee mai înalt . Spaţiul interior nu este prea generos, ci la cote normale pentru un break de categorie compactă, de exemplu, habitaclul fiind primitor pentru o familie cu doi copii mici sau pentru o pereche tânără, dar cu hobby-uri foarte active, care necesită ceva spaţiu de depozitare în maşină.
Motorul diesel de 177 CP de pe versiunea X1 xDrive20d era cuplat la o cutie de viteze automată Steptronic, performanţele fiind de la bune în sus. Însă mai important a fost comportamentul maşinii pe denivelări şi porţiunile cu noroi, electronica sistemului xDrive lucrând neobservată, astfel că pot afirma că BMW X1 are o dinamică excelentă pe drumuri mai mult sau mai puţin degradate.
A doua etapă a micului training BMW xDrive Tour 2009 s-a desfăşurat pe un mic poligon, constând în câteva obstacole menite a pune la încercare capacităţile de trecere ale maşinilor, dar şi comportamentul sistemului xDrive. Cea mai importantă probă a fost cea a denivelărilor - în fapt, trei rampe mai mici, unde maşina ajungea inevitabil în situaţia de a avea două roţi în aer. Răspunsul electronicii lui xDrive este foarte rapid, iar un SUV bavarez, fie că vorbim de X1 sau de X6, trece fără probleme, roata care este în aer fiind oprită, iar cuplul motor direcţionat către roţile care au contact cu solul.
Chiar dacă este normal că obstacolele artificiale au fost dimensionate şi pentru X1, pot spune că micul SUV bavarez s-a comportat aproape admirabil în condiţiile date.
Nu au lipsit o înclinare laterală de 25 de grade (care pare mult mai mare pentru orice ocupant al maşinii) sau urcarea şi coborârea unei pante abrupte (o rampă cu diferite unghiuri de înclinare), dar nici trecerea peste nişte fragmente de buşteni, similară cu traversarea unei ape, peste bolovăniş. Per total, micul training BMW xDrive Tour 2009 e reuşit să demonstreze suficient de bine calităţile maşinilor BMW echipate cu tracţiune integrală xDrive. Şi ne-a făcut foarte interesaţi de un test complet cu micul SUV BMW X1.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu